Žalioji arbata

Žalioji arbata

  Daugelis žmonių greičiausiai mano, kad šis gėrimas yra vos ne jaunystės eliksyras. Pabandykime išsiaiškinti, kuo jis iš tikrųjų naudingas, o kokios savybės žaliąjai arbatai priskiriamos visiškai nepelnytai.

Iš ko gaminama žalioji arbata?

Ir žalioji, ir juodoji arbata – to paties augalo, kininės kamelijos, paprasčiau sakant, arbatos krūmo produktas. Skiriasi tik surinktų arbatos lapelių apdorojimo būdas. Gaminant žaliąją arbatą šviežiai surinkti lapeliai paveikiami garais, dėl to nesioksiduoja vienas iš naudingiausių arbatos lapeliuose esančių junginių – epigalo-katechino galatas, kuris ir daro žaliąją arbatą labai naudingą.

Žalioji arbata itin naudinga širdžiai, jos rekomenduojama vartoti ribojantiems savo mitybą žmonėms. Žalioji arbata net gali apsaugoti nuo kai kurių psichikos sutrildmiį; Juodojoje arbatoje šio, galima sakyti, stebuklingo elemento beveik nėra.

Kodėl žalioji arbata vadinama dietiniu gėrimu?

Apie žaliosios arbatos naudą talijai kalba bemaž visi dietologai. Jų žodžius patvirtina gausybė mokslinių tyrimų.

Amerikiečių mokslininkų duomenys rodo, kad žalioji arbata greitina medžiagų apykaitą, o tai suteikia galimybę sudeginti šiek tiek daugiau kalorijų nekeičiant mitybos.

Įrodyta, jog žalioji arbata mažina riebalines sankaupas pilvo srityje. Tyrime dalyvavo 132 žmonės, turintys antsvorio. Visiems buvo skirta identiška mityba ir nurodyta laikytis tokios pačios fitneso programos, skyrėsi tik tai, kad vieni gėrė žaliosios arbatos, kiti – ne.

Paaiškėjo, kad gėrusieji žaliosios arbatos per mėnesį numesdavo 300 g daugiau nei kiti tiriamieji, be to, jų talijos apimtis mažėjo dar pastebimiau.

Ar tiesa, kad žalioji arbata apsaugo nuo vėžio?

Mokslininkai nepateikia vieningo atsakymo į sį klausimą. Tyrimais įrodyta, jog žaliosios arbatos ekstraktai gali sulėtinti ir net sustabdyti kai kūnų vėžinių ląstelių augimą, tačiau kol kas neįrodyta, kad vąrtodami žaliosios arbatos galite apsisaugoti nuo vėžio.

Kokia arbata turi daugiausia kofeino?

Be jokios abejonės – žalioji. Kai kurių rūšių žalioji 6

arbata kofeino turi tiek, kiek kava. Dėl šios priežasties žalioji arbata pasižymi tonizuojančiu poveikiu, tačiau jos skonis nėra toks stiprus kaip kavos ir apskritai arbatos kofeinas yra ne toks kenksmingas kaip kavos, nes arbatą, be kofeino, turį ir taninų.

Ar naudingi antioksidantai?

Žaliojoje arbatoje gausu antioksidantų, o jie ^ geriausia apsauga nuo senėjimo. Antioksidantai mažiną laisvųjų radikalų, .kurie naikina organizmo ląsteles, kiekį, tačiau vien dėl noro gyventi amžinai neverta pradėti be saiko gerti žaliąją arbatą. Nederėtų gerti daugiau nei 3-4 vidutinio dydžio puodelius žaliosios arbatos per dieną.

Esmė ta, kad antioksidantai organizmui yra svetimi – inkstams ir .kepenims reikia gerokai padirbėti, kad šias medžiagas suskaidytų ir pašalintų iš organizmo.

Žalioji arbata pernelyg karti. Kaip įprasti ją gerti?

Pabandykite arbatą užplikyti ne virdančiū, o tiesiog karštu vandenių. Arbatžolių vandenyje, nelaikykite ilgai: normaliam skoniui gauti pakanka 2-3 minučių. Taip pat norėdami sumažinti kartumą į arbatą galite įdėti arbatinį šaukštelį medaus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *